Wednesday, April 1, 2009

my turqoise pinafore

masa meeting bendahara, semalam.

miss ass: awak kelas ape?

me: 5A, cikgu.

miss ass: hurm, jumpa saya masa rehat nanti. *muka serious*





masa rehat.

me: cikgu nak jumpa saya?

miss ass: yeah. kamu pakai pinafore kan?

me: haah. *muka bingung*

miss ass: skirt kamu pendek mana?

me: paras lutut, cikgu.

miss ass: tak bolehhh. pendek sangat tuh! kena sampai bawah lutut.

me: owh, okayyy.

miss ass: kamu ni butang tak baju dekat dalam? ke biar dedah sexy2?

me: mana ada! saya butang la cikguuuuuu.

miss ass: ni tak boleh pakai pendek2 nii. kita taknak murid perempuan terdedah-dedah ni. pakai la baju kurung. kan manisssss!

me: *smiled*





aku tak pakai pinafore pun masa tu. kenapa nak jugak cari pasal?





so, hari ni aku pakai my 5-inches-above-the-knee pinafore. happy and proud!



puas hati aku dapat mencabar kesabaran kau. aku harap kau gembira.





miss ass sedang menjadikan murid2 perempuan melayu yang pakai pinafore pegi sekolah sebagai sasaran. murid perempuan melayu ada hak untuk pakai pinafore jugak, setaraf dengan murid bukan melayu. setahu aku, dalam rule book sekolah takde pun menyatakan hal ni.





"murid perempuan melayu dilarang memakai pinafore."


atau


"hanya murid bukan melayu sahaja dibenarkan memakai pinafore"


ada keeee?



dengan memakai pinafore tak bererti kami kafir, minum arak, berjudi, mengamalkan seks bebas, hisap dadah atau jual badan. bukan. pinafore hanyalah salah satu seragam sekolah sama macam baju kurung yang boleh dijadikan pilihan untuk pakai pegi sekolah.




kenapa chumi pakai pinafore?


sebab aku confident dan kaki aku tak banyak parut, walaupun berisi dan pucat. last time aku pakai masa darjah satu, masa mula2 start sekolah. sekarang, kat hujung2 zaman persekolahan ni, nak merasa balik. setahun pun jadilah. daripada keempunan nanti dah masuk college menyesal sebab tak pakai pinafore masa highschool. haaa, masa tu takkan nak pegi kuliah pakai pinafore? memang kena baling kasut lah kan sebab orang ingat kau psycho tak puas menikmati zaman kanak2. tak dinafikan salah satu sebab pakai pinafore ialah sebab nak melawa. wanna be on top! haha. tapi siapa yang taknak jadi lawa kan? male readers, aku tau korang pun simpan angan2 nak jadi lawa macam joe jonas, mengaku jelah. dia memang lawa.




my point is, tak adil untuk cikgu mendiskriminasi pelajar perempuan yang pakai pinafore. pakai pinafore bukan bermakna kami sluttish dan bila dah besar nanti jadi GRO. ini hanya keinginan zaman remaja yang perlu dipenuhi sementara kami masih layak bergelar remaja.
dah besar nanti aku pun nak pakai tudung :)

10 comments:

amerhadiazmi said...

Agreed.

Nice to know someone as young as you talking so much sense. =)

What people wear is what people wear. It shouldn't be and issue kan? Teachers and adults in general should let kids be kids. There is a time and place for everything in this world.

Have a nice day Chumi.

Amer 'Arif said...

I xnak jadi mcm joe jonas pon.
hahahahha
:P

farah abbas said...

amer hadi: thank you :)

amer arif: sbb u nk jd mcm kevin jonas kan?

Maganda.Diha. said...
This comment has been removed by the author.
Maganda.Diha. said...

ni mesti ********
agak bangang oh .
orang lain siap potong pinafore kasi lagi pendek, tkde lak die nak memekak.

farah abbas said...

awakkk, kte pun potong kte punye :P
tapiii, kte ade sebab.kte terbeli size besar. kte kan x tinggi sgt. so if skirt tu bwh lutut kte akan nmpk lg x tggi. hehe.

tapi ee vien punye pendek gila x kena pun :(

Amer 'Arif said...

nooope

Saiful Sufri said...

agree. nnt kite bwat demonstration dpn bilik guru.

aku pun join sekali pakai pinafore.
hahaha.

wtf.
=0

farah abbas said...

yeah man. wtf.

Anonymous said...

Berbisa sungguh.
Yea pakaian luaran tak menggambarkan diri secara total